JárványMonitor

JárványMonitor

Tényleg Magyarország volt Európa egyik leghalálosabb helye tavasszal

2021. augusztus 06. - bensomo

Egy korábbi posztban már vizsgáltam, hogy mennyiben lehet hinni azoknak az adatoknak, miszerint tavasszal látszólag a világ összes országát megelőztük a halálozások fajlagos számában, de mivel a harmadik világ országait illetően voltak és vannak kétségeim, ezért inkább csak Európán belül vizsgálódtunk.

Az államok által hivatalosan közölt covid19 halálozási adatok alapján tavasszal két hónapon keresztül nálunk haltak meg a legtöbben Covid19-ben:

3rd_wave.png

Ezeket az adatokat azonban egészséges szkepticizmussal fogadtam és megpróbáltam az össz-halálozási növekmények alapján kitalálni, hogy tényleg igaz lehet-e, hogy ekkora kudarcot vallott nálunk a vírus elleni védekezés, hogy látszólag háromszor annyi ember halt meg, mint amennyi az európai átlagos védekezéssel adódott volna.  Megbízható harmadik hullámos össz-halálozás adatok híján abban a posztban a második hullámot vizsgáltam. Most azonban már azt mondhatjuk, hogy elég megbízhatónak tekinthetjük a harmadik hullám össz-halálozás növekményeit ábrázoló grafikonokat is. Íme a harmadik hullám Európában:

mortality2021springtime.png

Forrás: https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores

Látható, hogy bár a 2 hónapos időszak alatt nem végig mi voltunk a legrosszabbak Európában (úgy, mint a covid19-es halálozások esetében), de a legrosszabb három között mindvégig ott voltunk. Az inverz dobogó legalján is tartózkodtunk két hétig. 

A szomorú konklúzió tehát az, hogy a covid19 és az össz-halálozás grafikonjaink és relatív értékeink összhangban vannak. Így tehát tényleg mi lehettünk Euróba legrosszabbul védekező országa tavasszal, de a tavaszi időszakot tekintve a leghalálosabb három ország között mindenképpen ott voltunk. A görbék alatti területet vizsgálva azt mondhatjuk, hogy egy hatékonyabb (átlag európai szintű) védekezéssel minden második covid19 áldozatunk életét meg lehetett volna menteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarvanymonitor.blog.hu/api/trackback/id/tr716650910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bekrepált script 2021.08.08. 21:52:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szarul teljesített. És mesélj, mi van arrafelé a Kremlben a répával?

birka menet 2021.08.08. 21:52:57

@kárárámaispj:

Így van, orbán "A halottak számán mérjék le, hogy milyen sikeres a járványkezelésem" Viktátor mindent úgy csinált, ahogy azt nem kellett volna: a nem megfelő időben, a nem megfelelő módszerrel, a nem megfelelő emberekkel és a feladathoz cseppet sem elegendö agyvelővel.

Ilyen az amikor a gumicsizmás Viktátor orvosok helyett katonákat küld a kórházakba, a covid fertözőtteknél még a családtagjai körében sem rendel el kontaktkutatást és azonnali orvosi vizsgálatot, amikor a lélegeztetögépek meg az egyszersem hasznalatos kesztyük meg kamuvakcinák csak a kiválasztott stróman ofcsór számláját lendítik fel, de nem a gyógyultak számát, amikor kizavarja az embereket Adriázni meg Balatonozni, amikor tagadja a 3. oltást. Nem is csoda, hogy ennek a magyarirtásnak most már örökké fennmarad a dicstelen statisztikája:

Ausztria 9 millió lakos: 10 ezer covid halott
Orbanisztán 9 millió lakos 30 ezer covid halott:

Orbanisztán jobban teljesit Nemzethalálban!

bekrepált script 2021.08.08. 21:54:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Jóvanna... lát6óan jártas vagy ebben. Hiába no, nem engem köröztek kiskorúak zaklatásáért.

birka menet 2021.08.08. 21:56:37

@Ajtony:

Kisfidernyákom, gyógyittasd a DK rettegésed. De ne errefelé, itt nem kapsz távgyógyítást.

2021.08.08. 22:21:13

@Ajtony: akkor propagandistam add ossze a 2020 evi heti elhunytak szamat a ksh.hu MAI adatai alapjan...ne a tegnapi vagy januari hanem a MAI adatokat hasznald
kell excelt hasznalnod mert a fidernyak hivatalnokok igy vezetik meg a butakat

ksh vegleges adatai szerint kb 20ezerrel tobb magyar halt meg 2020 2.feleveben mint elozo ev azonos idoszakaban...ez akkora elqras, hogy orban eubajnok lett evvel a 2. hullamban...

erdekesseg,hogy az egesz eves magyar tobblethalalozas 2020-ban 2019-rol kb 14ezer mert a feleslegesen hosszu es szigoru 1.hullamos lezarasok miatt kb 6ezer ember nem halt meg

Ajtony 2021.08.08. 22:31:50

@birka menet: a rettegés dékás szokás - és marad is :D

2021.08.08. 22:36:59

@steery: pubi az oltasok mukodnek lasd anglia ott hiaba magas fertozottseg ,de keves a halott

talan a kinai szart nem kellett volna csak 10x aron megvenni a fidernyakoknak

anyam /szivbeteg es rak/ kinai szart kapott es most temetjuk mert azota rohamosan gyengulni kezdett, de igy is azt mondom aki oltasellenes az barom

atestem a covidon es nagyon szar 2 honapom volt es ezt megegyszer nem akarom

Ajtony 2021.08.08. 22:39:07

@Gat Béla: szerintem a propagandista az, aki nem tudja a cuccát átállítani ékezetes betűre. Még mindig csak cirka 10,5 ezer van 2019 és 2020 között. keress még tovább, hátha találsz olyan adatot, ami keményen odab.sz O1G-nek :D jó Excel használatot! :D

2021.08.08. 22:58:40

@Ajtony: az van propagandistam ,hogy a tenyek makacs dolgok aki nem hiszi nezegesse a ksh MAI adatait... ott van az fekete feheren a heti halalozasi adatokat osszeadva...es voala megint kiderult, hogy a fidernyakok hazudtak es hazudnak

evvegere 2021 elso 6 honapja / a magyar 3. hullam/ 2020-hoz kepest akar 40ezer tobblethalozast is mutathat, de ezt orban bandaja titkolgatja addig mert csak aprolekosan novelik 5-6 honapig is elhuzva qz adatszolgaltatast

amugy grammarnacika nincs magyar laptopom ....deal with it

morph on deer 2021.08.08. 23:11:54

@Ménár Atya:
“ Amiről te írsz,bocs de marhaság.”

Csak éppen nem azt írtam, amire te gondolsz: nem az a lényeg, hogy azért haltak meg kevesebben, hanem hogy ott.
Az a fajta elmebeteg kapkodás sehol nem volt jellemző, mint nálunk, - talán mert nem akartak teltházas meccseket rendezni mindenáron, mert a focinál fontosabb az emberélet?
Létezik?

Nálunk nem volt alaposan kidolgozott, és tisztán, érthetően megfogalmazott - ezért követhető - járványügyi protokoll, sem oltási terv, csak látványos fejetlenség.
Azon a “terven” kívül persze, hogy a saját magunk által kitalált oltási versenyben, egyedüli indulóként mi “győzzünk”, és először érjük el a 4 milliós legalább egyszeri oltási számot! Meg a 4,5 és az 5 millióst is, - akár a “kamionról leesett” és külügyminiszterünk által engedélyezett csodaszerrel, ami ugye “teljesen biztonságos” mert nem árt!
És tényleg!
A vírusnak se, mert a világon egyedül nálunk oltották vele agyba-főbe a nyugdíjasokat, amit maga a gyártó sem javasolt egyébként, se sebaj, majd mi kipróbáljuk..!

Mindeközben az általam említett országokban meg oltottak a sokkal olcsóbb “nyugati” vakcinákkal, szervezetten, oltópontokon és kijelölt intézményekben, azaz NEM a háziorvosok nyakába zúdítva ezt is, és láss csodát: csaknem mindenhol jóval előbbre tartanak mint nálunk, a “lassú és megbízhatatlan” EU-s szállítások (!!!) ellenére!

És ugye ennek semmi köze ahhoz, hogy itt legkevesebb kétszer annyian haltak bele ugyanabba a járványba…
Ha összességében nézed, az ilyen-olyan bürokratikus-, szervezési-, logisztikai- és tervezési hibák mind hozzájárultak ahhoz, hogy egy dilettáns, de legalább önfejű és határtalan önbizalommal, valamint teljhatalommal megáldott döntéshozó aktív szerepvállalásával sikerült ide eljutnunk!

A közelmúltban az EU megállapodott a bevált gyógyszergyártókkal, hogy további 1,8 milliárd adag vakcina szállításáról, és további hatalmas mennyiséget (arra nem pontosan emlékszem) opcionálisan lekötött az ősztől kezdődő következő periódusra.
Ez a gyártók által közben továbbfejlesztett oltóanyag lesz, számításba véve az eddigi tapasztalatokat és a vírus újabb variációit.
Ezt Magyarország kivételével az EU összes országába szállítják, de ebből mi nem kértünk, mert “ősztől Magyarország már vakcinából önellátó LESZ” - beindul a hazai gyártása a nagysikerű kínai vakcinának.

Na most kell temetkezési vállalkozást indítani, ha eddig még ez nem látszott volna eléggé indokoltnak…

MTA rendes tagja 2021.08.08. 23:36:30

Lerágott csont, hogy a halálokok jelentése nem egységes, tehát nem összehasonlíthatók ezek a statisztikák.
A poszt amatőr, tudatlan.

bensomo 2021.08.09. 00:01:26

@MTA rendes tagja: Ha elolvastad volna posztot (ne adj isten a behivatkozott második hullámmal foglalkozó posztot is) akkor láthatnád, hogy pontosan egy olyan validálását probáltam itt elvégezni a vírus áldozatok számának, amely a halálokoktól független össz-halálozás növekmények összehasonlítására alapul. Tehát pont nem azt csinálom, hogy összehasonlítom a bejelentett covid-19 halottak számát és abból vonok le következtetést, hanem egy halálokoktól teljesen független adatot vizsgálok. De azért gondolom jó volt egyet fröcsögni.

kárárámaispj 2021.08.09. 00:02:08

@birka menet:
Hülye vagy matyi még mindig.
"Ilyen az amikor a gumicsizmás Viktátor orvosok helyett katonákat küld a kórházakba,"
Az orvosok meg otthon aluszkáltak ugye, te hitvány hazug szar?

"covid fertözőtteknél még a családtagjai körében sem rendel el kontaktkutatást és azonnali orvosi vizsgálatot,"
1. Volt kontaktkutatás, pont ezért volt tavaly tavasszal, hogy 30 negatív tesztre jutott egy pozitív. Persze akkor az volt a bajod, hogy feleslegesen tesztelnek. Az nem zavart, hogy ezt hívják kontaktkutatásnak. Persze amikor naponta van ötezer eset, akkor nincs kapacitás kontaktkutatni
2. Azonnali orvosi vizsgálatot? Te barom, lappangási idő megvan?
"amikor a lélegeztetögépek meg az egyszersem hasznalatos kesztyük meg kamuvakcinák csak a kiválasztott stróman ofcsór számláját lendítik fel, de nem a gyógyultak számát,"
Tudsz egy olyan esetről is, amikor a rossz lélegeztető vagy a rossz kesztyű vagy akármi konkrét hibájából vagy hiányából halt meg valaki?

kayaibrahim 2021.08.09. 00:04:14

Egészségesebben kéne élni. Feleségem több ezer embert oltott be, azt mondta 40 felett már a túlnyomó többségnek volt valami alap betegsége, pl magas vérnyomás.
Sajnos Európában régóta dobogósok vagyunk rákban, elhízásban, stb.

bensomo 2021.08.09. 00:07:48

@kárárámaispj: Szerintem kontakt követést kellett volna csinálni. Nálunk a második hullám elejétől kezdve csak úgy találták meg a fertőzötteket, ha azok önként szóltak a háziorvosuknak, hogy tapasztalják magukon a tipikus tüneteket. Ez egy röhej. Semmilyen call-centert, vagy egyéb egységet nem hoztak létre olyan célból, hogy a beazonosított fertőzöttek kontaktjait körbetelefonálják, arról már nem is beszélve, hogy a nyugati országokban nem csak felderítették, hogy kivel érintkezett a fertőzött az utóbbi hetekben, hanem azokat is tesztelték, (így hamar kiderült, hogy kit kell azonnal karanténba zárni és így elejét venni a vírus fokozott mértékű terjedésének). Mi ettől olyan távol voltunk, mint Etiópia Svédországtól.
Ez csak egy példa, hogy mit nem csinált Magyarország, amit nyugaton csináltak.

bensomo 2021.08.09. 00:10:16

@kárárámaispj: "Te ostoba fasz, te! Akkor nem hal meg, aki elkapta?" De aki elkapta, az meghal, hanem sokkal kevesebben kapják el és ezáltal végül sokkal kevesebben halnak meg. Nem tudom sikerült-e elég alacsony szinten elmagyaráznom.

bensomo 2021.08.09. 00:19:09

@Gat Béla: Igen. Utánanéztem és elterjedt dolog, hogy a halálozási adatok első közététele után, még folyamatosan változtatják az adatsort. Gondolom, hogy bizonyos halálozás számok késve érkeznek meg a központba. A magyar KSH-nál viszont tényleg az az ember érzése, hogy szándékosan húzzák az időt és eleinte lényegesen kisebb halálozást tettek közzé, mint ami most látható.
A jó hír az, hogy ellenőriztem, és az ourworldindata.org/ , ahonnan a grafikonok származnak szintén rendszeresen frissíti az adatait az országoktól beérkező aktuális számok alapján.
Így lehetséges az, hogy május végén még úgy tűnt, mintha a középmezőnyben lennénk az össz-halálozásban, mostanra viszont már a legrosszabb háromban vagyunk.

kárárámaispj 2021.08.09. 00:22:23

@bensomo: Úgy elnézegetve a grafikonodat, gyakorlatilag nem is volt járvány Európában.
Február 21-én három országban volt több halott, mint itt, meg a hullám végén is max. 4 ország van felettünk.
És az európai országok döntő többségében napi 5 alatt maradt az áldozatok száma.

kárárámaispj 2021.08.09. 00:26:05

@bensomo: mitől is kapják el sokkal kevesebben?
Megvan, hogy lappangási idő van, pont kitörölheted a segged a negatív teszttel?

Egészen elképesztő, hogy pont leszarjátok a who, a szakemberek, a járványügyisek, a magyar eü hozzáértését, ami mérvadó az a 27 éves mindenhez is értő index újságírója, aki kijelentette, hogy keveset tesztelnek.

kayaibrahim 2021.08.09. 00:33:55

Két úton lehetett volna kevesebb halott, ha kevesebben kapják el és ha jobb a túlélési arány.
Sztem korlátozásból volt elég.
A túlélési aránynál meg bajok vannak tényleg, pedig volt elég ágy, lélegeztetőgép, orvos, stb. De mint elhízott lakosságú ország sok jóra nem számíthattunk.
Ausztriához meg felesleges hasonlítgatnunk magunkat.

bensomo 2021.08.09. 00:36:16

@kárárámaispj: Ugyanazt mondom, mint a WHO és a szakértők, hogy sokkal több és szisztematikus tesztelés kellett volna.

Ahhoz, hogy megértsd, hogyan fogja vissza a vírus terjedését, keress rá a google-ben a arra, hogy "the impact of virus testing visualization", nagyon jó találatok vannak neves járvánnal és epidemiológiával foglalkozó intézetektől.

"Megvan, hogy lappangási idő van, pont kitörölheted a segged a negatív teszttel?"
Azt javaslom, ha tényleg meg akarod érteni a dolog hatásmechanizmusát, akkor szakértőktől olvass, mert én itt nem fogom elmagyarázni. Keresd meg, hogy a PCR vagy az antigén körülbelül hányadik naptól pozitív, azt is megtalálod, hogy a különféle emberek különféle helyeken ezt követően átlagosan hány emberrel találkoznak, mennyi ebből a közeli kontakt, és mindeközben mekkora az esélye a vírus átadásának. Rengeteg leíró és szemléltető anyag van erről mindenki által elérhető formában. Ne tőlem várd, hogy kitanítsalak.

Hórukk 2021.08.09. 01:31:09

@kárárámaispj: "Orbán hibája, hiszen nem volt elég ágy. Ja, az volt. Akkor nem volt lélegeztetőgép. Ja, az is volt.Akkor nem volt oltóanyag. Ja, az is előbb volt, mint eu szerte mindenhol.
... Az nyilván nem lehet, hogy a dánok máshogy számolnak, ugye? "

Ágy az volt, még a folyosókra és a korábbi ágytálmosókba is rozsdás ágyakat raktak be.
Lélegeztetőgép úgy volt, hogy az újabb beszerzésűek otthoni használatra való horkolásgátlók voltak nem igazi lélegeztetőgépek, kínai gombokkal és használati útmutatóval. Kezelőszemélyzet már nem nagyon volt, képzés a személyzetnek (köztük az átirányított SZTK-asszisztenseknek) meg gyakorlatilag nulla. Lehet ezt tagadni, de akkor magyarázd meg a 80-90%-os intenzíves halálozást ami Mo-on volt. A világátlag 36%, az "összeomlott egészségügyű" nyugati országokban pedig 20% körüli.
Oltóanyag 2-3 héttel hamarabb volt mint máshol, igaz hogy gyanús kínai k.va drágán, egy kft-n keresztül, de legalább 25%-ban hatástalan. Viszont a nép nem akarta bizonytalan oltóanyaggal beoltatni magát, ezért átmeneti előny után ma már le vagyunk maradva az átoltottság terén is az élvonalhoz képest.
A dánok is a WHO-ajánlásoknak megfelelően számoltak és utólag, a többlethalálozási adatok sem mutattak óriási eltérést.

eßemfaßom meg áll 2021.08.09. 07:06:52

@: "anyam /szivbeteg es rak/ kinai szart kapott es most temetjuk mert azota rohamosan gyengulni kezdett,"

Nyilván a kínai oltás miatt, nem azért mert a rák pont igy müködik. Képzeld, az én anyám is rákos volt (szivbeteg nem) jól volt évekig (nyilván ahhoz képest hogy rákos) aztán rohamosan romlott az állapota és meghalt. Ponz ahogy a legtöbb, rákban elhunyt ismerősöm. Covid és kínaioltás nélkül.

A kínait akkor kellene szarozni ha tömegesen lennének kínaival oltott covid halottak. Viszont ilyenek nincsenek.

eßemfaßom meg áll 2021.08.09. 07:15:57

@kayaibrahim: "A túlélési aránynál meg bajok vannak tényleg, pedig volt elég ágy, lélegeztetőgép, orvos, stb. De mint elhízott lakosságú ország sok jóra nem számíthattunk."

hát igen, érdemes nézegetni az elhunytak adatsorát a nagytöbbség idős, több komoly alapbetegséggel rendelkező beteg akit addig is csak az egészségügyi rendszer tartott életben, belőlük lett a menthetetlen covidáldozat. Nem véletlenül volt hírértéke amikor a covig egy jó egészségi állapotú fiatalt vitt el.

eßemfaßom meg áll 2021.08.09. 07:23:22

@Hórukk: "Lélegeztetőgép úgy volt" Te hány olyan covid halottról tudsz aki azért halt meg mert nem jutott neki lélegeztetőgép?

egyébként a lélegeztetőgép sajnos nem csodaszer és ezt nem a fidesspropagandamédia állítja qubit.hu/2020/04/27/a-nagyon-sulyos-covid-betegek-meghalnak-a-lelegeztetogepen-ami-neha-tobbet-arthat-mint-amennyit-hasznal
"legnagyobb New York-i egészségügyi rendszerben gyűjtött tapasztalataikról a napokban számoltak be a Feinstein Orvosi Kutatóintézetek szakemberei, akik a saját tapasztalataikkal erősítették meg, hogy a legsúlyosabb tünetekkel küzdők túlnyomó többségét hiába kötik lélegeztetőgépre, nem élik túl a betegséget.

Egy másik, szintén amerikai tanulmány szerint hét 70 évesnél idősebb géppel lélegeztetett beteg közül csak egyet sikerült megmenteni, miközben a 70 évesnél fiatalabbaknak is csak alig több mint a harmadán lehetett ezzel az eljárással segíteni. "

Kivlov 2021.08.09. 08:24:16

@bekrepált script:
Te nem érted tesókám.
Az oltottak min. 2/3 azért oltatott, mert szeretne úgy élni, mint régen. Nyaralni menni, rendezvényre járni, étterembe, focimeccsre, koncertre. Ha ez oltás mellett sem lehet, mert "jaj, itt a 4. hullám", akkor mi értelme az oltásnak? Semmi. Nem egymásra kell vigyázni, hanem mindenkinek saját magára. Ennyi. Mindenki vállalja a felelősséget a saját tettéért és kész. Ne az Állam védje meg. Kistáska...

kárárámaispj 2021.08.09. 09:14:46

@eßemfaßom meg áll:
Nem csodaszer a lélegeztető, de az egyetlen esélye a súlyos eseteknek.

Egy olyan betegségről megy az okoskodás, aminek se gyógyszere, se gyógymódja nincsen.

bekrepált script 2021.08.09. 09:21:15

@Kivlov: Látom még mindig nem érted. A gyerekeknek iskolába kell járni és nincs mindenkinek homeoffice. (Az hogy téged egy olyan helyen tartanak ahol gumiból vannak a falak, az nem homeoffice, csak ezzel nyugtatnak téged)
A nem oltott dolgozók és gyerekek pedig megbetegszenek és széthordják a vírust. Sőt hordozni még az oltottak is hordozzák.

bekrepált script 2021.08.09. 09:23:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És milyen a répa/banán átváltás arrafelé Moszkvában?

birka menet 2021.08.09. 09:30:40

@Ajtony: "@birka menet: a rettegés dékás szokás - és marad is :D "

Igen pszichopata félkegyelmükém, a dékások rettegnek már 6 éve permanensen Sorostól, 100 millió migráncstól, Brüsszeltöl, most meg újabban Karigeritöl, Szivárványtól.

kárárámaispj 2021.08.09. 09:30:54

@Hórukk:
Annyira jó amikor ilyen 444 törzsolvasó másik univerzumból érkező idiótával kell vitatkozni.
"Ágy az volt, még a folyosókra és a korábbi ágytálmosókba is rozsdás ágyakat raktak be."
És a rozsdás ágyon nem tud feküdni a beteg?

"Lélegeztetőgép úgy volt, hogy az újabb beszerzésűek otthoni használatra való horkolásgátlók voltak nem igazi lélegeztetőgépek, kínai gombokkal és használati útmutatóval. Kezelőszemélyzet már nem nagyon volt, képzés a személyzetnek (köztük az átirányított SZTK-asszisztenseknek) meg "
1. Ezek tavaly májusi hírek. Az egy év alatt azért esetleg kaptak hozzá útmutatót, nem gondolod?

"magyarázd meg a 80-90%-os intenzíves halálozást ami Mo-on volt. A világátlag 36%, az "összeomlott egészségügyű" nyugati országokban pedig 20% körüli."
Kurvára nem volt 80-90 intenzíves halálozási arány. Ez nem igaz. Meg azt is nehezen tudom elképzelni, hogy viágátlag a fele lenne a magyarnak. De kívánom, hogy ugandai orvosok kezeljék a teljes családodat, ha azok olyan jók.

"Oltóanyag 2-3 héttel hamarabb volt mint máshol, "
Inkább 2-3 hónap volt az te kis hazug.
"de legalább 25%-ban hatástalan."
Igen, a 75%ban hatásos az ezt jelenti. A moderna meg 20%ban hatástalan
"Viszont a nép nem akarta bizonytalan oltóanyaggal beoltatni magát, ezért átmeneti előny után ma már le vagyunk maradva az átoltottság terén is az élvonalhoz képest."
Ez megint kamu. Minden szava. Bizonytalan oltóanyag? Mitől bizonytalan? Mert a magyar eü vizsgálta? Menj a picsába. Az átmeneti előny pedig több hónap volt. És igen, van egy réteg, az itt okoskodó barom is, aki kurvára meg vagy győződve, hogy nem kell az oltás.

birka menet 2021.08.09. 09:34:13

@Kivlov: "Az oltottak min. 2/3 azért oltatott, mert szeretne úgy élni, mint régen. Nyaralni menni, rendezvényre járni, étterembe, focimeccsre, koncertre. Ha ez oltás mellett sem lehet, mert "jaj, itt a 4. hullám", akkor mi értelme az oltásnak? Semmi. "

Köszönjük az agyváltó mütéten átesett fidernyák birkaagyú gondolkodás és világmegértés tüzetes bemutatását.
Többet mondtál el a kétmillió fidernyák birka ostobasági szintjéröl, mint kétmillió Nömzöti Ejakuláció.

kárárámaispj 2021.08.09. 09:34:43

@bekrepált script: hiszen a paksiak a legelőn tanultak meg focizni...

birka menet 2021.08.09. 09:38:45

@kárárámaispj: "De kívánom, hogy ugandai orvosok kezeljék a teljes családodat, ha azok olyan jók."

Te zsákfalusi kisfidernyákom, Magyarország tele van 3. világból származó orvostanhallgatókkal, meg orvosokkal.

Ha orbánod ilyen ütemben üzi el továbbra is a magyar egészségügyisegeket külföldre, akkor 5 év múlva térden állva fogsz könyörögni a körzeted ugandai orvosának, hogy bocsásson meg neked és legyen szíves végrehajtani rajtad az életmentö mütétet.
Vagy az agyvisszaváltó mütétet.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 09:43:34

1. A teljesen eltérő módszertanú covid halálozási statisztikák összehasonlítása értelmetlen.

2. Nincs még vége a járványnak. Könnyen lehet, hogy a 4. hullám után még a teljesen fals és értelmetlen összevetés alapján is jó páran megelőzik majd a magyar covid halálozási mutatót. Elég csak Szlovákia vagy Románia átoltottsági adataira vetni egy pillantást...

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 09:45:11

Portugáliában a 2021 első negyedéves többlethalálozási mutató 24%, Magyarországon 6,6%. No comment...

birka menet 2021.08.09. 09:50:17

@eßemfaßom meg áll: " érdemes nézegetni az elhunytak adatsorát a nagytöbbség idős, több komoly alapbetegséggel rendelkező beteg akit addig is csak az egészségügyi rendszer tartott életben, "

Ércsük. Balázs Fecót is csak a magyar egészségügyi rendszer tartotta életben. Amikor tehát jött a covid, csak azt kapta, ami már rég esedékes lett volna neki.

Ti agyváltó mütéten átesett fidernyákok, van nektek legalább valami egészen halvány fingotok arról, hogy ti milyen mélykőbuta lények vagytok?????

birka menet 2021.08.09. 09:57:30

@CSOKKI MÁLNA:

Te kis fidernyák bérhazudozó, Orbanisztánod világrekorder a covid halálozás versenyben:

Orbán Viktor magyar miniszterelnök 2020. szeptember 4.:
Magyarország a védekezés sikerét emberéletekben méri.

Ennek egyik oka épp a magyar kormányfő, aki ezt jelölte ki a sikeres járványügyi politika mértékének. Orbán Viktor szeptember elején a Kossuth Rádióban beszélt erről, mikor kijelentette azt is, hogy "az első csatát megnyertük".

Ha a kérdést a hivatalos koronavírus-halálozás alapján vizsgáljuk, Magyarország adatai meglehetősen rosszak: az egész járványidőszakra vetítve a törpeállamokat nem számítva népességarányosan a hatodik legtöbb koronavírus miatti halálozást jelentette az ország a világon. Az EU-tagállamok közül egyedül Csehországot, Belgiumot és Szlovéniát sújtotta jobban a járvány a népességarányos adatok alapján. A március eleji adatok mozgóátlaga szerint jelenleg az EU-ban a harmadik legrosszabb a helyzet Magyarországon Csehország és Szlovákia után.

birka menet 2021.08.09. 09:58:53

@CSOKKI MÁLNA:

te naponta hányszor váltod a fidernyák fikanickedet? Átlag 46-szor, mindig, amikor az egyikkel már a sárga föld alá aláztad magad?

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 10:02:08

@birka menet: Helyes amit mondott. Ettől még kamu a covid statisztikák összehasonlítása. Eltorzítja a valóságot. Egyszerűen azért, mert mi mindenkit, aki meghalt és kimutatható volt nála a covid, felvettünk ebbe a statisztikába, míg sok más ország csak azokat, akiknél bizonyítható volt, hogy covid volt a közvetlen halálok. Képes vagy ezt felfogni Matyika?Sokkal több értelme van a többlethalálozási adatok összevetésének..

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 10:02:39

@birka menet: Bagoly mondja verébnek kicsi Matyi.:D

birka menet 2021.08.09. 10:08:03

@eßemfaßom meg áll: "A kínait akkor kellene szarozni ha tömegesen lennének kínaival oltott covid halottak. Viszont ilyenek nincsenek. "

Te agyváltott fidernyákom, még szerencse, hogy a kínai kamuvakcinánál kellett megvárni a tömeghalált, mert a hiányzó antitestek már jóval korábban elárulták, hogy a 60 év feletti, kínailag oltott orbán balekja még viccből se menjen be egy covid osztályra kicsit kiszellőztetni a tüdejét.

steery 2021.08.09. 10:11:26

@Medgar: Miből gondolod, hogy a világ csak egyféleképpen működik? A világ egyik részén így élnek-halnak az emberek, a másik részén úgy. Az egyik helyen-időben ezt tapasztalják, a másik helyen-időben azt. A dolgok különbözőek. A te ismerőseid szerencsések voltak, az én ismerőseim balszerencsések. Na, akkor ki járt jobban?
@eloi: Igen, innen látom, ahogy irtózol tőle. Ha egyszer ráérsz, majd elviszlek az áldozatok sírjaihoz a temetőbe és meglátogatjuk a hozzátartozóikat. Majd kedvedre kikérdezheted őket, megnézheted az orvosi jelentéseiket, a halotti bizonyítványukat és kedvedre irtózkodhatsz, ahogy csak szeretnél. Így jó lesz?

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 10:15:47

Portugáliában a 2021 első negyedéves többlethalálozási mutató 24%, Magyarországon 6,6%. No comment...

birka menet 2021.08.09. 10:17:37

@CSOKKI MÁLNA:

Figyi, te délelötti müszakos bérhazudozó fidernyák trollom, a választ erre a központi fidernyák hazudozásra a 3-szoros orbáni covid halálosztás tagadásáról, már az éjszakai müszakos Ajtony neveztü bértroll kolegádnak is megírtam tegnap este. Amit egyébként ö is szó szerint átmásolt a délutános troll kollegádtól. Amit te meg ma reggel másoltál át szó szerint a délelötti müszakodban. Igen, ennyira birkaagyúak vagytok ti fidernyákok, hogy még álcázni se tudjátok a bértrollságotokat:

@Ajtony:
Te éjszakai müszakos fidesstroll, ezt a központi fidess fake newst ma már itt pontosan ugyanígy már bemásolta délutáni müszakos fidesstroll kollegád.

Nyilván orbán azért csinálta meg az osztrák covid áldozatok 3-szorosát, mert az osztrákok 20 ezernyi covid halottat az öngyilkosok és a haldoklók kategóriájába írtak be, míg a talpig becsületes és csak nagyon ritkán adathamisító Müller Cecíliáék még a covidban meghalt macskákat is az emberek között mutatták ki.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 10:19:03

@steery: "És igen, nekünk (a hozzátartozóknak) is ezt hazudták az orvosok utólag, hogy biztos azért haltak meg, mert már eleve fertőzöttek voltak és az oltás csak segített súlyosbítani a betegségüket. "

Nem súlyosbítja, egyszerűen későn lett beadva. Nem tudja időben kifejteni a hatását, mert már bent van a szervezetben a vírus, csak még lappang. Az oltottak kis hányada sajnos ilyen, és nem segít rajta a vakcina.

birka menet 2021.08.09. 10:22:00

@CSOKKI MÁLNA:

Kis pszichopata birkám, már megint duplán copizod a fidernyák központi fake propagandát.

Nézd csak, itt a VALÓSÁG orbánodról, miszerint az ő egyszemélyi járványkezelését az covid áldozatok számában mérjük le:

Ausztria 9 millió lakos: 10 ezer covid halott
Orbanisztán 9 millió lakos: 30 ezer covid halott

Orbán megint Jobban teljesített Nemzetirtásban!

NO COMMENT

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 10:27:19

@birka menet:

Portugáliában a 2021 első negyedéves többlethalálozási mutató 24%, Magyarországon 6,6%. No comment...

Exploiter 2021.08.09. 11:13:29

@Kivlov:

Persze, h érdekel.
Ősszel a retardált söpredék megint itt fog arcon pörögni, hogy több maszk, több lezárás és több oltás kell.

Serény Vélemény 2021.08.09. 11:43:27

@CSOKKI MÁLNA: Ezért kellene most beoltatnia magát mindenkinek, aki él és mozog, és még nem kapott oltást.

Kivlov 2021.08.09. 12:02:59

@bekrepált script:
Aha. És meddig akarsz otthon ülni, védeni a nemoltottakat??? Oltassanak vagy maradjanak otthon ők, ne az aki beoltatta magát.

Kivlov 2021.08.09. 12:03:50

@Exploiter:
Tegye fel akkor a maszkot és zárja be magát aki így gondolja. Ne azt akarja bezárni, aki vállalta az oltást.

eßemfaßom meg áll 2021.08.09. 12:17:03

@birka menet: a.te.ervelesi.hibad.hu/mazsolazgatas

Másrészt igen, Balázs Fecó idős, súlyos szivbeteg volt akit az egészségügyi rendszer tartott életben.

eßemfaßom meg áll 2021.08.09. 12:18:32

@birka menet: Nem tudtam rájönni mit akart mondani a költő, nekem ez a dadaista művészet kicsit sok.

Exploiter 2021.08.09. 12:21:47

@Kivlov:

Van egy nem csekély esély, h őszre kiderül, az oltás pont annyit ér, mint a maszkok. Amíg tart a pszichózis, itt nem lesz normális élet.

Kivlov 2021.08.09. 12:26:01

@Exploiter:
794 volt az ellenanyagom szputnyik után. 50-től már jó...

Kivlov 2021.08.09. 12:27:09

@Exploiter:
Ja! És ha így is van: bezárkózva élni nem lehet. A gazdaság és azzal együtt az emberek tönkre mennek. Éhen halni rosszabb, mint vírusban meghalni. Pláne, hogy ez a vírus nem mindenkit szeret. Együtt kell vele élni. Korlátozások nélkül.

odamondó 2021.08.09. 13:07:44

@Kivlov: vagy maradjon otthon aki retteg. A nem oltott köszöni szépen nem kéri a 'védelmet'. A rák, a baleset, dohányzás, elhízás ellen sem osztogatsz úton útfélen tanácsokat vadidegeneknek. Akkor be vagy oltva örülj 'védve' vagy a többi meg nincs és éli az életét így.

Boar. 2021.08.09. 13:13:28

"A rák, a baleset, dohányzás, elhízás ellen sem osztogatsz úton útfélen tanácsokat vadidegeneknek."
Ezek nem fertőznek.

Almandin 2021.08.09. 13:52:10

@Kivlov: Van értelme az oltásnak így is. Az oltottak ugyanis sokkal kisebb eséllyel halnak bele a vírusba, valamint kicsi az esélyük a súlyosabb lefolyásra.
Én azon döbbenek meg, hogy nem merik a világban sehol sem kötelezővé tenni az oltást. Itt ugyanis közérdekről van szó. Egy óvodába se vesznek fel olyan gyereket, aki nincs diftéria, tetanusz, stb. ellen beoltva. Sok munkahelyen előírják a tüdőszűrést. Egyszerűen közveszélyes az a helyzet, hogy sokan nincsenek beoltva. Amíg nincs szinte teljes átoltottság, jönnek az új mutációk és sose lesz ennek vége. Utazni, koncertre menni akkor lesz igazán biztonságos az oltottaknak is, amikor már lecseng a járvány. Arról nem is beszélve, hogy a beoltott emberek nem veszik többnyire észre, ha megfertőződtek és vígan terjesztik a vírust.

Ménár Atya 2021.08.09. 14:18:12

@morph on deer:
Pont erre gondoltam, hogy marhaságot írtál.
Oltási terv volt, van. Oltás nem volt.
Nagyon helyes döntés volt az orosz és kínai vakcinák behozatala.
Amit írsz, hogy jujj de jó hogy elérték a 4 milliót, de csak az elsővel, na az a marhaság.
Amikor jött a nyekergés, hogy megelőz minket németország, ott érdekes módon figyelmen kívül hagytátok, hogy épp az első oltásokkal, másodikkal közelben sem voltak, mert Mo, messze átoltottabb volt.
Ráadásul látszik is hogy nálunk egyelőre nem is romlik annyira a helyzet,mint az első oltásos országokban.
A kínai vakcinás erőlködés is befuccsolt, előbb Engedélyezte a WHO, utána karigeri tesztjén is az jött ki, hogy bizony bizony működik. Igaz "csak" 74% egy nem reprezentatív mintán.
Tehát ezért butaság amit írtál.
Az pedig hogy mit fognak gyártani a hazaiban, még egyrészt kérdéses, másrészt addig sok víz lefolyik a Dunán még.
Ráadásul Eddig is kaptál elölt vírus vakcinát, nem is keveset, és az bizonyítja a hatékonyságát, hogy még most is itt tudsz butaságot fecsegni :)
Véleményem szerint, már rég kötelezővé kellett volna tenni, mint bármilyen más oltást is, és nem lenne ekkora szarban európa, minden esetre én oltatom magam, ha kell akkor ötvenszer, nem igen érdekel, sok pöcs hisztije a harmadik oltásról, akik úgy adják elő,mintha harmadik szívcserére kérnék őket.
Hát aki hülye az dögöljön bele, vagy szenvedjen hónapokig, hülyeség ellen még nincs oltás, de ha lenne ezek azzal sem oltatnának, tehát menthetetlenek úgy is.

Ménár Atya 2021.08.09. 14:28:09

@morph on deer:
Amit elfelejtettem, sem Pl sem ausztria, sem német o. nem előzött meg minket a mai napig átoltottságban, pedig már Augusztus van.
Ezek Tények, tehát marhaság amit írtál, jól működött az oltási terv, és a vakcinák, másson lehetne vitatkozni, de ezzel pont nem
Egy kis segítség :
ourworldindata.org/covid-vaccinations

Ménár Atya 2021.08.09. 14:30:29

@odamondó:
Hát te sem vagy a legélesebb kés a fiókban :)
Fertőző baleset, meg fertőző dohányzás :D:D
Ez tényleg összehasonlítható a coviddal,a pestissel,az ebólával az aids-el............

Ménár Atya 2021.08.09. 14:45:08

@Ménár Atya: Az ebóla a kutya lakhelye helytelenül írva :D:D

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 18:37:21

@Ménár Atya: A szlovákok, románok pedig durván le vannak maradva.

Hórukk 2021.08.10. 00:44:59

@kárárámaispj: Öregem te nagyon buta vagy. Nem gondolkodsz, ráadásul nem is tájékozódsz, csak habonyárpitól szerzed az információd, tőle is a kedvenced a "hírzárlat", amikor nem jön semmi.
"És a rozsdás ágyon nem tud feküdni a beteg?"

Persze, feküdni még a halott is tud, viszont kórházi fertőzésekbe hal bele nagyon sok beteg, ez fokozottan igaz az intenzív osztályokra.

"Lélegeztetőgép úgy volt, hogy az újabb beszerzésűek otthoni használatra való horkolásgátlók voltak nem igazi lélegeztetőgépek, kínai gombokkal és használati útmutatóval. Kezelőszemélyzet már nem nagyon volt, képzés a személyzetnek (köztük az átirányított SZTK-asszisztenseknek) meg "
1. Ezek tavaly májusi hírek. Az egy év alatt azért esetleg kaptak hozzá útmutatót, nem gondolod? "

Igen, mintha a horkolás gyakorisága csökkent volna, viszont a halálozás nőtt. Tehát valami mégsem frankó, csak neked ez nem tűnik fel.

" Kurvára nem volt 80-90 intenzíves halálozási arány. Ez nem igaz. Meg azt is nehezen tudom elképzelni, hogy viágátlag a fele lenne a magyarnak."

Ezzel kapcsolatosan 3 infó jött ki a hírzárlat mellett: 1. Székesfehérvári kórház: 80%-os halálozás.
2. A nagyobb kórházakban (mint pl a székesfehérvári) jobbak, a kisebbekben rosszabbak az eredmények. 3. Nem informálisan: "aki lélegeztetőgépre kerül, az mindenki meghal."
Ezek alapján a 80% egy nagyon optimista becslés, a valós halálozási adat ennél is rosszabb lehetett.
Hogy a magyar adatok mennyire rosszak a világátlaghoz (36%) képest, ezt nem a habonyhíradó fogja neked bemondani, ehhez mást is kellene olvasni + gondolkodni.

"Oltóanyag 2-3 héttel hamarabb volt mint máshol,
Inkább 2-3 hónap volt az te kis hazug." Ja, Hondurashoz képest. De Nyugat Európához képest csak néhány hét volt a lemaradás, erre megjelentek közlemények, grafikonok. Ha ennél nagyobb lett volna a lemaradásuk, akkor nem mi vezetnénk a halálozási statisztikákat, hanem ők.

"de legalább 25%-ban hatástalan."
Igen, a 75%ban hatásos az ezt jelenti."
Ez pont azt jelenti, hogy ha a kötelező védőoltásaink is csak 75%-ban volnának hatékonyak, akkor még ma is volna himlő meg torokgyík és az ilyen oltóanyagot nagy ívben dobnák ki. A Moderna hatékonysága is bőven 90% feletti. A lényeg, hogy azért kellett csinálni a cirkuszt a védőoltások körül, mert a fixáras nyugati oltásokkal nem tudott bizniszt csinálni a főnököd, de a duplaáron beszerzett kínain milliárdokat keresett. Gondolom lök belőle neked is, különben ingyen miért írkálnál ide hülyeségeket?

steery 2021.08.10. 14:04:44

@CSOKKI MÁLNA: Igen, mindenki ezt mondja. Viszont ez nem menti fel az orvosokat a gyilkosság vádja alól, hisz ez csak azt jelenti, hogy előzetes tesztelés nélkül oltottak be és öltek meg egy csomó embert, amire nem lehet ráfogni azt, hogy sima gondatlanságból elkövetett emberölés, hiszen pontosan tudták, mit csináltak. Az más kérdés, hogy ebből soha nem lesznek bírósági ügyek, bármennyire is szeretnének az áldozatok hozzátartozói csoportos pereket indítani az állam, a kórházak, az orvosok, a gyógyszergyárak ellen. Hisz ha mindenkit elítélnének és az ország összes orvosa valahányszoros emberölés vádjával sittre kerülne 10-20-30-50-100 évre, akkor ki marad a kórházakban? Összeomlik a rendszer és mindenki megszívja. Ezért egyszerűen muszáj elsikálni az ügyet és szépen besöpörni a szőnyeg alá.
Az ilyen ügyekre szoktam azt mondani: hogy bizony az abortusz klinikák előtt is ott állnak a kormány óriásplakátjai: "Minden élet számít!" De minek?

CSOKKI MÁLNA 2021.08.10. 18:18:14

@steery: Az oltás nem rontott az esélyein. Ezek legyengített vírusok vagy vírusrészek, illetve utóbbiak előállítási utasítása. Nem osztanak, nem szoroznak, ha már életerős, fertőzőképes vírusok lappanganak a szervezetben. Csak nincs már elég idő, hogy az immunitás kialakuljon a segítségükkel. Ha nem kapnak oltást, akkor is ugyanolyan lefolyású betegségük lett volna.

eßemfaßom meg áll 2021.08.10. 18:52:38

@Hórukk: "otthoni használatra való horkolásgátlók voltak nem igazi lélegeztetőgépek," ezt a hülyeséget egyébként honnan vetted? Még a fidessesnek nemigazán nevezhető hvg is ezt irta: "A későbbi információkból kikövetkeztethető volt, hogy a gépek egy része, 56 készülék úgynevezett non-invazív, vagyis a legsúlyosabb koronavírusos betegek kezelésére alkalmatlan, de a WHO akkori ajánlásainak megfelelő gép volt."

eßemfaßom meg áll 2021.08.10. 18:59:03

@steery: Az a röhej, hogy ugyanilyen idióták ugyanekkora baromságot a fészbukon névvel/arccal is képesek kiokádni magukból.

steery 2021.08.10. 19:36:50

@eßemfaßom meg áll: Az a röhej, hogy meghalt egy csomó ember az oltások miatt és ezt szégyenlősen agyonhallgatják, miközben ezerrel kiemelik az ellentétes eseteket, hogy így manipulálják a lakosságot. Ha valaki elmegy egy járvány ellenes tüntetésre, ott elkapja a kovidot, aztán meghal, ezt ezerrel a képünkbe nyomják. Arról sosem beszélnek, hogy közben sok ezer másik ember is elment a járvány ellenes tüntetésekre és nem kapták el és nem lett semmi bajuk.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.10. 20:36:34

@steery: Fogd már fel, hogy az oltástól nem halhat meg senki, és nem képes felerősíteni a fertőzés hatását.

GyMasa 2021.08.11. 09:15:05

@CSOKKI MÁLNA:
Azt nem írta, hogy Covidba haltak bele.
Ellenben azt igen, hogy többféle trombózisba.
Az pedig már igen régóta ismert tény, hogy bizonyos oltások növelik a trombózis valószínűségét.
Sőt, - bár ebben nem vagyok biztos- de magának a covid-nak is az egyik lehetséges szövődménye, hogy okozhat trombózist.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.11. 11:23:04

@GyMasa:

Ezt írta:

"És igen, nekünk (a hozzátartozóknak) is ezt hazudták az orvosok utólag, hogy biztos azért haltak meg, mert már eleve fertőzöttek voltak és az oltás csak segített súlyosbítani a betegségüket. "

Ami teljes tévedés.

steery 2021.08.11. 11:30:40

@CSOKKI MÁLNA: A kovid miatt kapták az oltást, amitől meghaltak. De nem a kovidtól haltak meg. Pontosan, ahogy mondod.
Szerintem az egész világon még senki nem halt meg közvetlenül a kovid vírus miatt. Minden halott különböző más okokból halt meg, csak mivel közben kovid fertőzésük is volt, szépen ráfogták, hogy azért halt meg. Aztán mikor az okosok rájöttek a sok boncolás eredményeképp, hogy hoppá, mégse a kovid miatt haltak meg ennyien, akkor szemérmesen módosítottak és azóta már azt mondják, hogy a kovid fertőzés szövődményeibe haltak meg, mert ez így közelebb áll az igazsághoz, de mégse igaz. Vagyis tovább lehet riogatni és manipulálni a népet. Ki van ez találva szépen. Még akkor is hazudnak, ha néha, valami hiba folytán, véletlenül igazat mondanak.
:-D

GyMasa 2021.08.11. 12:09:10

@CSOKKI MÁLNA:
Előtte felsorolta, hog ymilyen trombózisokban haltak meg 4-en.
Nem volt szó covidról.
Azt az orvosok mondták.
De, ahogy nézem, ők sem biztosra.
Én az első bekezdésben leírtak alapján írtam le, amit írtam.
MIndenesetre, azt kijelenteni teljes bizonyossággal, hogy valaki pár nappal az oltás után meghal, akkor ahhoz egészenbiztosan semmi köze nincs az oltásnak, szerintem eléggé khmm... megalapozatlan kijelentés (értsd, vagy inkompetens az illető, vagy hazudik).
Minden oltásnak/gyógyszernek vannak mellékhatásai.

GyMasa 2021.08.11. 12:18:20

@CSOKKI MÁLNA:
Igen, és én ezért írtam, hogy kamu az a vélemény, ha valaki ellentmodást nem tűrően kijelenti, hogy biztosan nem az oltásba halt bele valaki.

GyMasa 2021.08.11. 12:24:55

@GyMasa:
Mondjuk, azért az is elgondolkoztató, hogy beoltatja magát az ember egy olyan betegség ellen, aminek 60 éves kor alatt 99+% az esélye, hogy minimális tünetekkelm megússza, ha elkapja, és cserébe egy esetleges szövődmény 19% eséllyel maradandó szívkárosodást okoz neki.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.11. 12:29:42

@GyMasa: Azért azt tudni kellene, hogy volt e alapbetegség, és ha igen, mennyire súlyos.

GyMasa 2021.08.11. 12:32:08

@CSOKKI MÁLNA:
Amit te linkeltél, abban nincs szó alapbetegslgről. Ott egyértelműen az oltás mellékhatásaként írják le a szívizomgyulladást.

eßemfaßom meg áll 2021.08.11. 19:49:40

@GyMasa: "Mondjuk, azért az is elgondolkoztató, hogy beoltatja magát az ember egy olyan betegség ellen, aminek 60 éves kor alatt 99+% az esélye, hogy minimális tünetekkelm megússza" Haver nöje kemény sportoló, kb egészségpéldakép lehetne, átment rajta a kovid, tüdejét szétcseszte de nagyon. Ha meg lehet előzni miért ne előzzük meg?

eßemfaßom meg áll 2021.08.11. 19:52:15

@steery: Azokról sem beszélnek akik úgy szaladnak át a 4sávoson, hogy nem csapja el őket a kamion, ettől még az értelmesebbje megvárja a zebránál a zöldet.

eßemfaßom meg áll 2021.08.11. 19:55:59

@GyMasa: "Az pedig már igen régóta ismert tény, hogy bizonyos oltások növelik a trombózis valószínűségét." Az is ismert, hogy kevésbé növelik mint a fogamzásgátlók amiket marokszámra esznek nők százmilliói nap mint nap évtizedeken keresztül. Minden gyógyszernek van lehetséges mellékhatása mégis beveszi/beadatja magának az értelmesebbje mert sokkal kisebb a lehetséges mellékhatás kockázata mint a betegségé.

eßemfaßom meg áll 2021.08.11. 20:08:07

@steery: ugyanitt alufóliasapka is kapható.

@GyMasa: de ott is milyen az arány, 5millió oltottból 275 eset amiből 13 volt súlyos. A mindenki által szedett cataflamnál 10ezerből 1-10 vérhányás, nehézlégzés, memóriazavar, görcsrohamok meg még egy oldalnyi lista.

GyMasa 2021.08.11. 21:28:33

@eßemfaßom meg áll:
Mondjuk, aki belehal a trombózisba, annak éppen nem jobb, de nem vitatkozom tovább, csak el akartam mondani a véleményemet.
Ja, és elég kevés férfi szed fogamzásgátlót.
Nőt viszont pont ismerek, akinek trombózisa lett tőle.
Nem irígylem érte.

GyMasa 2021.08.11. 21:30:29

@eßemfaßom meg áll:
Én ezt értem, amit mondani akartam, az az, hogy az egy hazug állítás, amikor valakit azzal akarnak lerázni, hogy a meghalt rokona egészen biztosan nem az oltás mellékhatásába halt bele.
Nekem elég szar lenne elveszíteni valakit, akit szeretek, és utána még az okoskodást is hallgatni.
De, részemről ennek, itt vége van.

eßemfaßom meg áll 2021.08.12. 07:37:31

@GyMasa: "Mondjuk, aki belehal a trombózisba, annak éppen nem jobb" ez minden gyógyszer mellékhatásánál igaz, mégsem járnak tüntetni a nők a fogamzásgátlók betiltásáért

"amikor valakit azzal akarnak lerázni, hogy a meghalt rokona egészen biztosan nem az oltás mellékhatásába halt bele."

viszont amikor egy ismert alufóliasisakos varázslótanoncnak hal meg 4 közeli ismerőse is abban miközben a statisztika azt mutatja, hogy az országban kb összesen van ennyi halálos áldozata a mellékhatásoknak akkor felmerül, hogy az alufóliasisakos varázslótanonc esetleg görbíti a valóságot vagy annyira szerencsétlen, hogy pont ismerte azt a 4-et.

eßemfaßom meg áll 2021.08.12. 07:40:07

@eßemfaßom meg áll: Ha az ember olvasgatja az oltáselleneseket akkor úgy érzi, hogy már a fél ország belehalt az oltás mellékhatásaiba. A másik fele meg akkor fog belehalni amikor bekapcsolják a beinjektált terminátor nanocsipet.
süti beállítások módosítása